Miljøfyrtårn - høsten 2025
Miljøfyrtårn gruppeløp høsten 2025 – for bygg, anlegg og teknisk installasjon
Lister Nyskaping tilbyr nå et nytt gruppeløp for Miljøfyrtårn-sertifisering, spesielt utviklet for virksomheter innen bygg, anlegg, elektro, VVS og andre tekniske fagområder. Sammen med den erfarne konsulenten Magnus Østebrød, guider vi deg gjennom hele prosessen – effektivt og praktisk.
Hvorfor bli Miljøfyrtårn?
I offentlige anbud kan miljø telle opptil 30 % i vurderingen, og det blir stadig vanskeligere å dokumentere bærekraft uten tredjepartssertifisering.
Reduser kostnader og miljøpåvirkning med bedre ressursstyring
Bygg et sterkt omdømme og dokumenter bærekraft i praksis
Få et verktøy som hjelper deg å jobbe målrettet og strukturert med miljø
Dette får du:
Fire samlinger (to fysiske og to digitale) gjennom vinteren
Tett individuell oppfølging mellom samlingene
Bistand med miljøkartlegging, mål og tiltak
Sertifiseringsklar virksomhet tidlig i 2026
Praktisk informasjon
Når skjer det?
Tirsdag 2. desember (Fysisk i Lyngdal)
Tirsdag 13. Januar (Digital)
Tirsdag 27. januar (Fysisk i Lyngdal)
Dato for siste samling blir bestemt senere (digital)
Hvem passer det for?
Byggentreprenører og leverandører
Maskin- og anleggsfirma
Elektro, VVS og andre tekniske installasjonsbedrifter
Pris:
Ordinær pris: kr 36000
Målbedrifter med 75% støtte: kun kr 9 000
Vær oppmerksom på at dette kun dekker gruppeløpet og oppfølging fra oss og vår konsulent. I tillegg kommer separate kostnader til Miljøfyrtårn og sertifisør, avhengig av virksomhetens størrelse og kompleksitet. Du kan lese mer om disse kostnadene her.
Sosiale medler: Bli din egen innholdsprodusent
Er du klar til å ta steget og bli din egen innholdsprodusent? Bli med på en formiddag fylt med praktisk arbeid, læring og kreativitet.
Gårdsgründer Agder - informasjonskveld
Gårdsgründer er et spesialutviklet program som gir deltakerne en praktisk innføring i hva som er viktig å tenke på for å lykkes med å bygge opp en levedyktig tilleggsnæring på gården din. Programmet tar for seg sentrale temaer som idéutvikling, marked og salg, samt økonomi og administrasjon, og gir verktøy og kunnskap som hjelper deltakerne å utvikle egne prosjekter fra idé til virkelighet.
Nettverksbygging mellom deltakerne er noe av det som tidligere deltakere fremhever som ekstra bra med programmet. Ta gjerne kontakt for å få mer info!
Gårdsgründersamlinger
04. november kl 14:00-18:00: Idé og produkt
02. desember kl 14:00-18:00: Marked og salg
20. februar kl 14:00-18:00: Økonomi og administrasjon
Gründerkveld på BASECAMP oktober (Copy)
Er du gründer, eller ønsker du å bli kjent med andre gründere og aktører som jobber med gründerskap i Agder? Da bør du bli med på Günderkveld!
Produktkalkyle, budsjettering og virksomhetsstyring
Er du klar til å ta steget og bli din egen innholdsprodusent? Bli med på en formiddag fylt med praktisk arbeid, læring og kreativitet.
WEBINAR: Smart bruk av ChatGPT
Er du klar til å ta steget og bli din egen innholdsprodusent? Bli med på en formiddag fylt med praktisk arbeid, læring og kreativitet.
WEBINAR - Vil du nå ut til nye markeder?
Er du klar for å styrke din bedrifts bærekraftstrategi? Delta i Om:sør sitt kompetanseprogram for bærekraft. Programmet er spesielt utviklet for små og mellomstore bedrifter.
Investor Ready
Å kjenne målgruppen din er nøkkelen til suksess. I dette kurset lærer du hvordan du identifiserer og forstår din spesifikke målgruppe, slik at du kan tilpasse markedsføringen og oppnå bedre resultater.
Digital sikkerhet - halvdagskurs
Digital sikkerhet - en innføring i cyber sikkerhet og tiltak
Kompetanseprogrammet DigitalVekst 2025 er et samarbeid mellom Næringshagene i Rogaland og Agder.
Vi inviterer målbedrifter og andre som ser behov for å øke den digitale kompetansen sin. I tillegg til et digitalt kunnskapsløft, er målet at en ved gjennomført program skal ha utarbeidet sin egen digitaliseringsstrategi for å rigge seg i møtet med det digitale skiftet.
Programmet er skreddersydd med tanke på aktuelle digitale utfordringer som dagens virksomheter står overfor, og passer godt til små og mellomsstore bedrifter.
Enkelt forklart betyr digitalisering å bruke teknologi til å forbedre, forenkle og fornye måten en utfører oppgavene sine på. Digitalisering bidrar til at en kan jobbe mer effektivt, tilby bedre tjenester og produkt, eller skape helt nye tjenester og produkt.
“Digital sikkerhet” er det fjerde temaet i DigitalVekst, og er satt sammen av faglige foredrag, erfaringsdeling og workshop.
Mellom samlingene vil deltakerbedriftene få individuell oppfølging fra forretningsutviklere i Næringshagen.
Programmet er utarbeidet i samarbeid med blant annet Veni og Leadify.
Samling 4) Tirsdag 7.oktober: Digital sikkerhet
Dagen starter med innføring i Cyber-sikkerhet. Vi får besøk Veni, som blant annet skal fortelle oss mer om hvilke utfordringer vi står overfor i dag og hvilke konkrete tiltak vi kan gjøre for å sikre oss mot nye typer av cyber-kriminalitet.
Samlingen blir avsluttet med en praktisk gjennomgang av sentrale verktøy som kan bidra til en mer sikker arbeidshverdag for virksomheten din.
Lokasjon: Stasjonsgata 26, Lyngdal
Pris pr samling kr 2500 (med målbedriftsavtale).
Alle SMBer kan bli målbedrift i Lister Nyskaping. Det innebærer muligheten til å motta innovasjonsstøtte gjennom SIVA sitt Næringshageprogram.
DigitalVekst kort fortalt:
Et ledelses- og bedriftsutviklingsprogram med mål om å utarbeide digital strategi og veikart for digitalisering
Samlingsbasert, med foredrag/kompetanseheving, gode verktøy og workshops
Kartlegging av deltakerne; Hvor digitalt klare er vi egentlig?
Individuell oppfølging mellom samlingene – arbeid med egne digitale veikart og digitale strategier
4 samlinger (lunsj inkludert)
Målbedrifter som deltar betaler en egenandel på kr 7500,- (75% subsidiering)
Program
Samling 1) Tirsdag 6.mai: Digital synlighet og markedsføring v/Leadify
Erfarne rådgivere innen digital strategi fra markedsbyrået Leadify holder kurs for oss om: «Hvordan bli synlig på nett – ulike kanaler, innhold og annonsering».
Med den raske fremveksten av kunstig intelligens (KI) er digital synlighet viktigere for bedrifter enn noen gang. Kurset gir innføring i hvordan vi legger rett strategi for å bli mer synlig i ulike digitale kanaler, bygge nettverk og skape leads/salg. Dei 9 elementære grunnsteinene for god markedsføringsstrategi vil bli gjennomgått. En tar også for seg blant annet riktig bruk av søkemotoroptimalisering (SEO), Google-bedriftsprofilering og annonsering denne dagen.
Samling 2) Tirsdag 3.juni: Kunstig intelligens (KI/AI) v/Veni
Smedvigs IT- og konsulentselskap Veni holder kurs for oss om kunstig intelligens (KI) og hvilke muligheter denne teknologien bringer med seg, slik at vi kan arbeide på en mer effektiv og enklere måte på flere ulike områder. Det blir en praktisk gjennomgang av konkrete KI-verktøy, hvor vi tester ut ulike verktøy som Microsoft Copoilot, ChatGPT og andre relevante tjenester innen for feltet, og vi vil få tips for optimal bruk av disse.
Kurset er ment å gi deg innsikt i hvordan vi skal implementere bruk av KI enkelt i egen virksomhet.
Samling 3: Tirsdag 2.september: Digital endringsledelse v/Veni
Digitalisering skaper både utfordringer og muligheter, og krever ledere som kan drive endring på en effektiv måte. En erfaren konsulent fra Veni innen virksomhetsstyring og omstilling er med oss denne dagen. Kurset i digital endringsledelse gir deg kunnskapen du trenger for å lede gjennom digital transformasjon, håndtere motstand og skape engasjement hos alle ansatte.
Du vil få innsikt i ulike verktøy for å oppnå varig endring, som gjør at bedriften din kan lykkes i en digital tid prega av stadig flere endringer og mindre forutsigbarhet.
Markedspris fullt kurs: kr. 30 000,-
Alle SMBer kan bli målbedrift i Lister Nyskaping. Det innebærer muligheten til å motta innovasjonsstøtte gjennom SIVA sitt Næringshageprogram.
Internasjonalisering
Velkommen til kompetansepåfyll om internasjonalisering!
Orientering fra Proventia om kontakten med Norway House i USA v/ Hans Børge P. Lien, Leder innovasjon og forretningsutvikling i Proventia
Innovasjon Norge presenterer "Export Readiness Level" og muligheter via utekontorene / Tommy Odinsen, Internasjonaliseringsrådgiver i Innovasjon Norge
Informasjon om Norway House, BARN og relevante aktiviteter v/ Britt Ardakani, Director of Business Outreach i Norway House
Påmelding: send e-post til Anne Vigdis Ellingsen: anne.vigdis.ellingsen@listernyskaping.no
Regnskapskurs
Bli med på et inspirerende kurs om utvikling og oppstart av egen virksomhet!
Gårdsgründer Agder - informasjonskveld
Gårdsgründer er et spesialutvikla program for å gi deg kunnskapen, verktøyene og nettverket for å lykkes med å bygge opp en levedyktig tilleggsnæring på gården din.
Kom på infokvelden 9.september kl.18 - 20, hør mer om programmet, lær om prissetting og møt tidligere deltakere.
PROGRAM 09.09
Introduksjon ved Næringshagene i Agder
Erfaringsdeling fra tidligere deltaker
Petter Bjørgan fra Norsk Mat: Slik priser du deg lykkelig
Innlegg om prissetting og gode produktkalkyler
Tid for å bli kjent
Gårdsgründersamlinger
09.september kl 18:00-20:00: Infokveld og pris
04. november kl 14:00-18:00: Idé og produkt
02. desember kl 14:00-18:00: Marked og salg
20. februar kl 14:00-18:00: Økonomi og administrasjon
Fra idé til business - få fart på din gründeridé
I denne tre-timers workshopen får du verktøyene du trenger for å utvikle din forretningsidé
Digital endringsledelse - halvdagskurs
Digital endringsledelse - halvdagskurs
Kompetanseprogrammet DigitalVekst 2025 er et samarbeid mellom Næringshagene i Rogaland og Agder.
Vi inviterer målbedrifter og andre som ser behov for å øke den digitale kompetansen sin. I tillegg til et digitalt kunnskapsløft, er målet at en ved gjennomført program skal ha utarbeidet sin egen digitaliseringsstrategi for å rigge seg i møtet med det digitale skiftet.
Programmet er skreddersydd med tanke på aktuelle digitale utfordringer som dagens virksomheter står overfor, og passer godt til små og mellomsstore bedrifter.
Enkelt forklart betyr digitalisering å bruke teknologi til å forbedre, forenkle og fornye måten en utfører oppgavene sine på. Digitalisering bidrar til at en kan jobbe mer effektivt, tilby bedre tjenester og produkt, eller skape helt nye tjenester og produkt.
Mellom samlingene vil deltakerbedriftene få individuell oppfølging fra forretningsutviklere i Næringshagen.
Programmet er utarbeidet i samarbeid med blant annet Veni og Leadify.
Samling: Tirsdag 2.september: Digital endringsledelse
Digitalisering skaper både utfordringer og muligheter, og krever ledere som kan drive endring på en effektiv måte. En erfaren konsulent fra Veni innen virksomhetsstyring og omstilling er med oss denne dagen. Kurset i digital endringsledelse gir deg kunnskapen du trenger for å lede gjennom digital transformasjon, håndtere motstand og skape engasjement hos alle ansatte.
Du vil få innsikt i ulike verktøy for å oppnå varig endring, som gjør at bedriften din kan lykkes i en digital tid prega av stadig flere endringer og mindre forutsigbarhet.
Pris:
Pris pr samling kr 2500 (med målbedriftsavtale).
Alle SMBer kan bli målbedrift i Lister Nyskaping. Det innebærer muligheten til å motta innovasjonsstøtte gjennom SIVA sitt Næringshageprogram.
DigitalVekst kort fortalt:
Et ledelses- og bedriftsutviklingsprogram med mål om å utarbeide digital strategi og veikart for digitalisering
Samlingsbasert, med foredrag/kompetanseheving, gode verktøy og workshops
Kartlegging av deltakerne; Hvor digitalt klare er vi egentlig?
Individuell oppfølging mellom samlingene – arbeid med egne digitale veikart og digitale strategier
4 samlinger (lunsj inkludert)
Målbedrifter som deltar på alle fire kursene betaler en egenandel på kr 7500,- (75% subsidiering)
Program
Samling 1) Tirsdag 6.mai: Digital synlighet og markedsføring v/Leadify
Erfarne rådgivere innen digital strategi fra markedsbyrået Leadify holder kurs for oss om: «Hvordan bli synlig på nett – ulike kanaler, innhold og annonsering».
Med den raske fremveksten av kunstig intelligens (KI) er digital synlighet viktigere for bedrifter enn noen gang. Kurset gir innføring i hvordan vi legger rett strategi for å bli mer synlig i ulike digitale kanaler, bygge nettverk og skape leads/salg. Dei 9 elementære grunnsteinene for god markedsføringsstrategi vil bli gjennomgått. En tar også for seg blant annet riktig bruk av søkemotoroptimalisering (SEO), Google-bedriftsprofilering og annonsering denne dagen.
Samling 2) Tirsdag 3.juni: Kunstig intelligens (KI/AI) v/Veni
Smedvigs IT- og konsulentselskap Veni holder kurs for oss om kunstig intelligens (KI) og hvilke muligheter denne teknologien bringer med seg, slik at vi kan arbeide på en mer effektiv og enklere måte på flere ulike områder. Det blir en praktisk gjennomgang av konkrete KI-verktøy, hvor vi tester ut ulike verktøy som Microsoft Copoilot, ChatGPT og andre relevante tjenester innen for feltet, og vi vil få tips for optimal bruk av disse.
Kurset er ment å gi deg innsikt i hvordan vi skal implementere bruk av KI enkelt i egen virksomhet.
Samling 3: Tirsdag 2.september: Digital endringsledelse v/Veni
Digitalisering skaper både utfordringer og muligheter, og krever ledere som kan drive endring på en effektiv måte. En erfaren konsulent fra Veni innen virksomhetsstyring og omstilling er med oss denne dagen. Kurset i digital endringsledelse gir deg kunnskapen du trenger for å lede gjennom digital transformasjon, håndtere motstand og skape engasjement hos alle ansatte.
Du vil få innsikt i ulike verktøy for å oppnå varig endring, som gjør at bedriften din kan lykkes i en digital tid prega av stadig flere endringer og mindre forutsigbarhet.
Samling 4) Tirsdag 7.oktober: Digital sikkerhet v/Veni
Dagen starter med innføring i Cyber-sikkerhet. Vi får besøk Veni, som blant annet skal fortelle oss mer om hvilke utfordringer vi står overfor i dag og hvilke konkrete tiltak vi kan gjøre for å sikre oss mot nye typer av cyber-kriminalitet.
Samlingen blir avsluttet med en praktisk gjennomgang av sentrale verktøy som kan bidra til en mer sikker arbeidshverdag for virksomheten din.
Oppstart: 6. mai 2025
Lokasjon: Stasjonsgata 26, Lyngdal
Markedspris fullt kurs: kr. 30 000,-
Pris per samling med målbedriftsavtale: 2500,-
Alle SMBer kan bli målbedrift i Lister Nyskaping. Det innebærer muligheten til å motta innovasjonsstøtte gjennom SIVA sitt Næringshageprogram.
WEBINAR: Betalt annonsering i sosiale medier (med Kristian L. Thomassen)
Er du klar til å ta steget og bli din egen innholdsprodusent? Bli med på en formiddag fylt med praktisk arbeid, læring og kreativitet.
WEBINAR: Praktisk styrearbeid
Er du klar for å styrke din bedrifts bærekraftstrategi? Delta i Om:sør sitt kompetanseprogram for bærekraft. Programmet er spesielt utviklet for små og mellomstore bedrifter.
Fra idé til business - få fart på din gründeridé
I denne tre-timers workshopen får du verktøyene du trenger for å utvikle din forretningsidé
Verdiskaping og ressursutnyttelse - et kurs fra Innovasjon Norge
Verdiskaping og ressursutnyttelse – verktøy for sirkulærøkonomi
Bedrifter som integrerer sirkulærøkonomi i sin forretningsmodell, vil over tid stå sterkere i konkurransen om kapital og kunder. Investorer og banker kan gi bedre betingelser, samtidig som både offentlige og private kunder i økende grad vil velge bærekraftige og sirkulære løsninger.
Tankegangen bak sirkulærøkonomi er ikke ny, men det kommer stadig nye regler og krav som bedrifter må forholde seg til, og nye verktøy som kan hjelpe, bl.a. for å måle at man er på rett vei. Hvordan navigere på en fornuftig måte her?
På webinaret vil Norsk Senter for Sirkulærøkonomi vise hvordan sirkulærøkonomi kan skape verdier i bedriften.
Målgruppen er for små og mellomstore bedrifter som har et ønske om mer kunnskap om forretningsmulighetene som ligger i sirkulære strategier.
Praktisk informasjon
Kurset er digitalt.
Kursholdere er Ellen Saltermark og Natalia Mathisen fra Innovasjon Norge
Innføringskurs - digitalt
Bli med på et inspirerende kurs om utvikling og oppstart av egen virksomhet!
Grunnleggende markedsføring
Å kjenne målgruppen din er nøkkelen til suksess. I dette kurset lærer du hvordan du identifiserer og forstår din spesifikke målgruppe, slik at du kan tilpasse markedsføringen og oppnå bedre resultater.
Kunstig intelligens for SMB-er – enkelt, konkret og nyttig
DigitalVekst2025 samling 2: Kom i gang med kunstig intelligens
Hvordan kan du bruke AI som et verktøy i hverdagen?
Neste samling i DigitalVekst 2025 tar for seg kunstig intelligens og hvordan små og mellomstore bedrifter kan bruke verktøy som ChatGPT og Copilot for å jobbe smartere og mer effektivt.
Denne samlingen passer for deg som er nysgjerrig på hva AI egentlig er – og hvordan det faktisk kan implementeres i din egen virksomhet, uansett digitalt nivå.
📍 Dette lærer du:
Hva kunstig intelligens (AI) er, og hvordan det fungerer
Ulike typer AI: generativ, agentisk og LLM (Large Language Models)
Hvordan skrive gode prompts – og hvorfor det er avgjørende
Praktisk testing av AI-verktøy som ChatGPT, Copilot og digitale agenter
Hvordan du kan ta i bruk AI i din egen bedrift – steg for steg
Du trenger ingen forkunnskaper – bare nysgjerrighet og en bærbar PC.
Oppstart: 6. mai 2025
Lokasjon: Stasjonsgata 26, Lyngdal
💡 Hvem passer dette for?
Bedrifter som vil forstå AI uten teknisk jargong
Ledere som ønsker å effektivisere drift og beslutninger
Markedsførere, utviklere og ansatte som ønsker å bruke AI i hverdagen
💰 Pris
Som en del av DigitalVekst 2025:
Kr 2 500 per samling, eller
Kr 7 500 for hele kursrekken (4 samlinger)
Prisene gjelder per bedrift, og det er mulig å delta med flere personer fra samme bedrift.
Påmeldingsfrist: 1. juni
Alle SMBer kan bli målbedrift i Lister Nyskaping. Det innebærer muligheten til å motta innovasjonsstøtte gjennom SIVA sitt Næringshageprogram.
Ansette, utvikle og beholde ansatte
Har bedriften din utfordringer med å få tak i tilstrekkelig og rett kompetanse?
Mange bedrifter har utfordringer med å få tak i tilstrekkelig og rett kompetanse. Denne tendensen forventes å forsterke seg ytterligere i årene som kommer. Særlig små bedrifter uten HR-avdeling har behov for konkrete verktøy for å håndtere disse utfordringene. .
Øyvind Husby er en erfaren HR-leder, og jobber i dag som HR-sjef i Trondheim kommune. Han er i tillegg foreleser innenfor HR- og ledelsesfag ved BI Trondheim og NTNU.
Han vil dele innsikter og praktiske råd til hvordan din bedrift kan:
Bygge kompetanse
Gi ansatte utviklingsmuligheter som gir dem grunn til å bli værende
Utvikle og forstå hva god ledelse er.
Webinaret er spesielt relevant for deg som har lederansvar og ønsker å styrke bedriftens HR-strategi, men også ansatte kan spille en viktig rolle i å skape en arbeidsplass hvor folk trives og utvikler seg.
Lær hvordan dere sammen kan bygge en arbeidsplass der folk trives – og blir værende!
Gründerkveld på BASECAMP April
Er du gründer, eller ønsker du å bli kjent med andre gründere og aktører som jobber med gründerskap i Agder? Da bør du bli med på Günderkveld!
Klimaregnskap på en dag
Er du klar for å komme i gang med klimaregnskap, men trenger litt starthjelp?
Vi inviterer til en gratis halvdags workshop nær deg!
Klimaregnskap er et verktøy som er her for å bli, og på sikt skal det bli like integrert som det økonomiske regnskapet. Vi er ikke helt der ennå, men det betyr at det er på høy tid å starte og bli kjent med dette verktøyet. Et klimaregnskap hjelper deg å forstå og rapportere på bedriftens klimaavtrykk.
Innhold:
Hva er klimaregnskap? Hvorfor er det viktig, og hvordan kan du implementere det i din virksomhet?
Hvordan komme i gang med ditt eget klimaregnskap.
Hvordan samle inn nødvendige data.
Hvordan klimaregnskapet kan brukes – ikke bare til rapportering, men også til å forbedre bærekraftige tiltak og tiltrekke miljøbevisste kunder.
Workshopen vil bestå av en presentasjon, eksempler, samt praktiske øvelser som hjelper deg å komme i gang med klimaregnskapet på en enkel og konkret måte.
Vi gjør vårt beste for at det blir jordnært og praktisk rettet, og at du går hjem med konkrete verktøy og innsikt som kan tas i bruk i din virksomhet.
Alle datoer i Agder:
Lyngdal 24. april
Tvedestrand 8. mai
Arendal 15. mai
Setesdalen TBA
Kristiansand 10. september
Optimaliser din bruk av LinkedIn
Å kjenne målgruppen din er nøkkelen til suksess. I dette kurset lærer du hvordan du identifiserer og forstår din spesifikke målgruppe, slik at du kan tilpasse markedsføringen og oppnå bedre resultater.
MeetUp i Kvinesdal – Innovasjon og Nettverksbygging
Lister Nyskaping, i samarbeid med GeoAI:HUB, Digin, Kartverket, Sinpro og Intoto, inviterer til en faglig møteplass i Kvinesdal. Arrangementet kombinerer banebrytende teknologiske løsninger, praktiske erfaringer og spennende muligheter for nettverksbygging. Dette er en unik sjanse til å utforske fremtidens løsninger, samt knytte kontakter med aktører innen ulike bransjer.
Tidspunkt:
28. mars 2025 | Kl. 09:00 - 14:00
Program:
09:00 - 09:30: Registrering og mingling
09:30 - 09:40: Velkommen ved Jørgen Tjørhom, Lister Nyskaping
09:40 - 09:45: Presentasjon av Lister Nyskaping v/Jørgen Tjørhom
09:45 - 09:50: Presentasjon av SinPro v/Atle Homme
09:50 - 10:15: GeoAI:HUB: Banebrytende teknologi innen geodata v/Lars Gunnar Stokke
10:15 - 10:40: Intoto 2.0: Fremtidens risiko-håndtering for vassdrag v/Frode Aagedal
10:40 - 11:00: Databasert beredskap: Hvordan kan man forbedre beredskap gjennom datainnsamling? v/Sigurd Paulsen
11:00 - 11:20: Digitale tvillinger: Bruken av satellittdata for overvåking av snø og vann v/Daria Ludtke
11:25 - 11:35: Innovasjonsmiljøet i Agder: Muligheter for vekst og utvikling v/Lars Fredrik Gyland
11:40 - 12:00: Erfaringer fra geotech og datainfrastruktur v/Arnt Erling Skavdal
12:00 - 14:00: Lunsj med servering av lokal pizza og muligheter for 1:1 møter
Påmelding:
Påmeldingsfrist er innen 24. mars.
Vi ser frem til å ønske deg velkommen til en dag med innsikt, innovasjon og verdifulle nettverksmuligheter i Kvinesdal.
Innføringskurs
Bli med på et inspirerende kurs om utvikling og oppstart av egen virksomhet!
Du finner også mange nyttige kurs hos våre samarbeidspartnere:
Guide til etter- og videreutdanning
DRIV Agder
Digital Norway
Innovasjon Norge
Næringsforeningen i Kristiansandsregionen
Praktisk informasjon om på– og avmelding av kurs
Alle kurs og datoer er med forbehold om endringer og forbehold om nok antall deltakere. Klikk deg inn på hvert kurs for utfyllende informasjon og påmelding. Nye kurs legges fortløpende til i vår kurskalender. Vi bruker ofte Hoopla billettsystem for enkel påmelding.
Har du spørsmål eller tips til kurs vi bør arrangere? Ta kontakt med Roar Hole (mail: Roar.hole@listernyskaping.no ).
Her finner du mer informasjon om regler for på- og avmelding ↗︎